Mimar Sinan Mah.Selman-i Pak Cad.N:72 Üsküdar Pazartesi - Cuma 08:00-17:00 0216 341 90 90

FESS

Sinüzit Ameliyatı

KAÇ TÜRLÜ SİNÜZİT VARDIR ?
Her sinüziti olan hasta ameliyat olacak anlamına gelmez. 2 türlü sinüzit mevcuttur. Akut ve kronik.

AKUT : Akut dediğimiz günlük hayatta hepimizin karşılaştığı burun akıntısı ateş gibi gribal infeksiyonlarla seyreden sinüzit iltihabıdır. Akut iltihaplanmada baş ağrısı burun akıntısı halsizlik ateş eşlik eder. Tedavisinde burun sümkürme ve ilaç verilir.

KRONİK: Ameliyat gerektiren durumlar genelde kronik sinüziti olan hastalardır. Kronik sinüzit, ilaç tedavisine rağmen düzelmeyen sinüzitlerdir.

SİNÜZİT AMELİYATINA NASIL KARAR VERİYORUZ ?
1-Hastada tekrarlayan burun akıntısı , burun tıkanıklığı , baş ağrısı, geniz akıntısı, koku alamama şikayeti mevcut olan hastalara ilaç tedavisi uygulanmış olmasına rağmen şikayetlerinin geçmemesi durumunda hastlara paranasal sinus tomografisi çekilmektedir. Tomografide sinüslerde normal havalanmanın bozulması ve kronik iltihabi görünümün olması durumunda FESS ameliyatına karar verilir.

2-Sinüslerde polibi (sinüsleri dolduran buruneti) olan hastalara FESS ameliyatı yapılması gerekir.Çekilen tomografide tutulan tüm sinüsler ameliyatla poliplerden temizlenir.

FESS AMELİYATI NASIL YAPILIR ?
Ameliyatlar genel veya lokal anestezi altında yapılmaktadır. Ameliyatlar endoskopi ( görüntülü system) yardımıyla tomografide problemli olan sinüslere ulaşılıp porblemli ve hastalıklı dokular temizlenir. Ameliyat sonunda tüm sinüsler normal havalanmasına kavuşur

POLİPLER (SİNÜSLERİN BURUN ETİ) AMELİYATLA TEMİZLENEBİLİYOR MU ?
Hastalarımdan ençok duyduğum cümle “ doktorlar bana eğer ameliyat olursam bu polipler tekrarlar dedi”. Böyle birşey söz konusu değil. Düzgün ve doğru yapılan FESS ameliyatlarında polipler tekrarlamaz. Tekrarlamayı etkileyen hususlar: tüm sinüslerdeki poliplerin temizlenmemesi: bu durumu şöyle ifade edeyim. Topraktaki yabani otları kökünden temizlerseniz tekrar yabani otlar çıkmaz. Fakat siz yapraklarını koparırsanız yabani otlar çıkmaya devam eder hatta daha hızlı ve gür çıkar. Bundan dolayı başarısız polip ameliyatı olan hastalar ameliyattan sonra eskisine göre daha kötü olduklarını ifade etmesinin sebebi budur. Poliplerin oluşma sebebi allerjik nedenlerden kaynaklanıyorsa ameliyat sonrası muhakkak allerjik nedenlerin tedavi edilmesi gerekir. Ameliyat sonrası hastalarımıza allerjiden koruma yollarını öğretmek ve tedavilerini düzenlemek gerekir.